Er is iets mis gegaan.

Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.

Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.

Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.

Sponsors werven onder leveranciers

Sponsors werven vanuit een krachtige positie is natuurlijk heel aantrekkelijk. Daarom zijn leveranciers een goede bron van nieuwe sponsors. Zij willen de vereniging graag als klant behouden en hebben dus direct wat te winnen met een (sponsor)samenwerking.

Ziet het bedrijf af van sponsoring? Dan kan het nooit kwaad om een telefoontje te wagen naar een concurrent

Denk hierbij aan het schoonmaakbedrijf, de groothandel, de wijnhandel, de loodgieter, de schilder en het bouwbedrijf. Eigenlijk alle bedrijven waarvan de vereniging rekeningen ontvangt. Vraag daarom een overzicht van alle crediteuren bij de penningmeester en vraag de contactpersonen op bij de kantinebeheerder en waag een telefoontje. Ziet het bedrijf af van sponsoring? Dan kan het nooit kwaad om een telefoontje te wagen naar een concurrent.

Point-of-sale marketing

Maar er is meer. Wellicht ken je het begrip wel: Point-of-Sale marketing. Point-of-Sale marketing is reclame maken op een verkooplocatie. Het is een zeer effectieve manier van marketing bedrijven doordat het direct zorgt voor meer verkoop van de geadverteerde producten.

Merken kennen dit al van de TV-schermen op tankstations en in supermarkten, maar dit kan natuurlijk op de vereniging ook. Naast het wedstrijdschema, foto’s en video’s kunnen ook advertenties van sponsors worden vertoond.

Adverteren via schermen in uw kantine is interessant voor alle merken waarvan u producten afneemt. Denk bijvoorbeeld aan AA Drink, Mars, Dextro Energy, Chocomel, Heineken, maar ook uw koffieleverancier. Hieronder vind je een brief die je kan gebruiken om leveranciers te benaderen voor sponsoring.  

Laatste nieuws