Er is iets mis gegaan.

Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.

Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.

Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.

Sponsors werven onder lokale adverteerders

Veel bedrijven proberen via diverse kanalen deze mensen te bereiken. Bijvoorbeeld via de lokale krant, via billboards langs de weg, via huis-aan-huis-reclame of via internet.

Deze bedrijven zijn een zeer interessante groep om als sponsor te benaderen. Zeker nu je als vereniging meer te bieden hebt dan alleen shirt- en bordsponsoring. Adverteren op de website en op TV-schermen zal deze bedrijven waarschijnlijk meer aanspreken. Een groot voordeel is dat je dan als vereniging aanspraak kan maken op het advertentiebudget van bedrijven en niet hoeft te putten uit het sponsorbudget. Het advertentiebudget is vaak veel groter. 

Via een vereniging kan een zeer specifieke doelgroep bereikt worden:

  • Lokaal
  • Sportief
  • Specifieke leeftijdgroep(en) (jeugd/volwassenen)
  • Specifiek geslacht (mannen/vrouwen/jongens/meisjes)

Goedkoper dan andere advertentiemogelijkheden

Via de club adverteren is vaak voordeliger dan via andere kanalen

Door bedrijven te selecteren die al lokaal adverteren, houd je een aantal potentiële sponsors over die je extra voordeel kunt bieden. Via de club adverteren is vaak heel voordelig in vergelijking met het adverteren via andere kanalen. Een advertentie in de krant kost al snel honderden euro’s en huis-aan-huis-reclame kost, naast de kosten voor het drukwerk, ook € 0,06 tot € 0,35 per adres.

Zie je een advertentie van een bedrijf waarvoor jouw leden de doelgroep zouden kunnen zijn? Bij veel jeugdleden is dit bijvoorbeeld de autorijschool of het huiswerkinstituut. In dat geval kan je onderstaande brief of mail sturen om te wijzen op de mogelijkheden van adverteren via jouw vereniging.  

Laatste nieuws