Er is iets mis gegaan.

Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.

Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.

Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.

Sponsors werven vanuit het eigen netwerk

Bedrijven die binding hebben met de club zijn makkelijker te overtuigen. Dit is de reden dat veel van de bestaande sponsors uit het eigen netwerk komen.

Om het maximale uit je eigen netwerk, het leden- én sponsorbestand te halen, kun je het volgende doen:

  • Vraag mensen persoonlijk. Het is een stuk lastiger om “Nee” te zeggen op een persoonlijke vraag en waarschijnlijk zijn er zelfs bedrijven die wachten totdat ze gevraagd worden.
  • Vraag je leden en sponsors om hulp. Stuur eens in de zoveel tijd, bijvoorbeeld twee keer per seizoen, een bericht naar alle leden met een specifiek sponsoraanbod en de vraag of zij een bedrijf kennen (of hebben) die hiervan gebruik zou willen maken.
  • Beloon de aanbrenger. Start een member-get-sponsor-actie en beloon het lid dat of de sponsor die een nieuwe sponsor aanbrengt. Dit kan financieel zijn, maar vaak werken ludieke tegenprestaties beter.
  • Vraag in je inschrijfformulier voor het lidmaatschap wat het werk van het nieuwe lid (of de ouders) is en of ze geïnteresseerd zijn om te sponsoren.
  • Bekijk de e-mailadressen in het ledenbestand. Als er achter het @ een bedrijfsnaam staat dan is de kans groot dat het lid in kwestie hier een verantwoordelijke functie bekleedt.
  • Start een LinkedIn-groep en nodig alle leden en sponsor hier (meermalen) voor uit. Via LinkedIn krijg je inzicht in wie welke functie bij welk bedrijf bekleedt.
  • Zorg voor een bestemming voor het geld die de sponsor aanspreekt. Een ouder uit de jeugd heeft minder met het eerste elftal en veel meer met een activiteit voor de jeugd.
  • Houd ook de oud-leden in je e-mailbestand. Deze hebben een binding met je club en kunnen ook na hun lidmaatschap geïnteresseerd zijn in sponsoring.  

Laatste nieuws