Er is iets mis gegaan.

Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.

Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.

Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.

Teamfruit: lekker, gezond en de ideale energyboost voor bij het voetballen

KNVB Media
KNVB Media
6 september 2023, 9:00

Fruit is lekker, gezond én de ideale snack voor, tijdens of na het voetballen - Foto: Albert Heijn

Een sappig mandarijntje in de rust, of liever een banaan voor extra energie voorafgaand aan de wedstrijd? Fruit is lekker, gezond én de ideale snack voor, tijdens of na het voetballen. Daarom introduceert Albert Heijn samen met de KNVB aan het begin van dit nieuwe seizoen Teamfruit. Een campagne gericht op een duurzame gedragsverandering onder de jongste sporters. Samen zorgen we voor een goede start van het voetbalseizoen.

Om goed te herstellen en sterker te worden, zijn de gezonde koolhydraten van fruit voor ieder kind heel belangrijk. Helaas eten de meeste kinderen onvoldoende fruit. Minder dan de helft van de kinderen haalt de dagelijkse fruitnorm, blijkt uit cijfers van het CBS. Daarom moedigen Albert Heijn en de KNVB voetbalverenigingen, trainers, ouders en verzorgers aan om aan de slag te gaan met Teamfruit. Door de toevoeging van de 'Teamfruit’-functionaliteit in de Voetbal.nl app kunnen ouders zich wekelijks vrijwillig aanmelden om fruit voor het team van hun kinderen te verzorgen. 

Voor verenigingen 

Voetballen doen kinderen uiteraard voor hun plezier. Maar sporten is ook gezond! Daarom past gezonde voeding uitstekend bij een sportvereniging. Uiteraard in de kantine, maar nu ook met Teamfruit, kunnen verenigingen laten zien dat ze de gezondheid van hun leden belangrijk vinden.  

Voor trainers/teammanagers 

Voetballen kost veel energie en die moet natuurlijk worden aangevuld. Teamfruit geeft spelers een uitstekende energyboost, lest bovendien de dorst en is nog gezond ook! Na een appel, mandarijn of een handje druiven zijn alle spelers klaar om te knallen. Stimuleer daarom Teamfruit, zowel bij spelers als ouders. En neem zelf ook die appel of peer! Goed voor je eigen gezondheid en zo geef je eenvoudig het goede voorbeeld. 

Functie Teamfruit in de Voetbal.nl app 

Voor ouders is het fijn om van elkaar te weten wie het Teamfruit bij welke wedstrijd verzorgt. Daarom is er een functie toegevoegd aan de Voetbal.nl app. Onder het tabblad ‘Teamtaken’ kunnen ouders aangeven bij welke wedstrijd zij het Teamfruit verzorgen. Zo kan deze taak gedurende het seizoen over verschillende ouders worden verdeeld. Aanmelden voor Teamfruit doen ouders geheel vrijwillig.

Scoor je eigen Teamfruit Coach op WhatsApp

De digitale Teamfruit Coach voorziet jou als ouder, trainer of teammanager acht weken lang via WhatsApp van handige fruittips om kinderen enthousiast te maken voor fruit. Bijvoorbeeld door tips, trics & feitjes over fruit, polls, een quiz en spelletjes. Doe mee en maak kans op fantastische prijzen, terwijl je Nederland gezonder maakt!

Aanmelden Teamfruit Coach Aanmelden Teamfruit Coach Op deze pagina kun je jezelf aanmelden voor de Teamfruit Coach op WhatsApp en ontvang handige tips.

Teamfruitbak

Om het voor ouders nog makkelijker te maken om Teamfruit mee te nemen naar wedstrijden is er de Teamfruitbak. Deze bewaarbak biedt genoeg ruimte voor fruit voor het hele team. De Teamfruitbak is erg populair. Alle Teamfruitbakken zijn op dit moment helaas vergeven. We bieden teams snel weer de mogelijkheid om een Teamfruitbak aan te vragen.

Heb je eerder al een Teamfruitbak aangevraagd? Alle aanvragen worden verwerkt op volgorde van binnenkomst en conform de actievoorwaarden (op = op). Aanvragers worden geïnformeerd wanneer ze een Teamfruitbak ontvangen.

​Meer informatie ​Meer informatie Klik hier om meer informatie over Teamfruit te lezen op de website van Albert Heijn. ​

Samenwerking met Albert Heijn 

Albert Heijn is al jaren supporter van het Nederlandse voetbal. De supermarkt heeft een intensieve samenwerking met de KNVB en is hoofdsponsor van KNVB Schoolvoetbal, waar jaarlijks zo’n 200.000 kinderen aan deelnemen. Nu richten Albert Heijn en de KNVB zich op Teamfruit. Het uiteindelijke doel is dat Teamfruit net zo vanzelfsprekend wordt als het regelen van bijvoorbeeld de schone shirtjes. Zo wennen jonge voetballers eraan om op een gezonde manier hun energie aan te vullen. 

Om de campagne af te trappen, geeft Albert Heijn iedere week 100 teams een volle bak fruit mee naar hun wedstrijd. Onder voetbalploegen die meedoen, verloot Albert Heijn allerlei leuke prijzen, zoals kaartjes voor het Nederlands Elftal.  

Laatste artikelen