Er is iets mis gegaan.

Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.

Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.

Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.

ING wordt eerste sponsor van de Vrouwen Eredivisie

KNVB Media
KNVB Media
26 augustus 2020, 15:00

Steven Sedee, Manager Sportsponsoring bij ING, en Kirsten van de Ven, manager vrouwenvoetbal bij de KNVB. - Foto: KNVB Media

ING verbindt zich voor de komende twee seizoenen als sponsor aan de Vrouwen Eredivisie. De hoofdsponsor van de KNVB is daarmee het eerste bedrijf in Nederland dat zich aansluit bij de hoogste Nederlandse vrouwenvoetbalcompetitie.

De KNVB en ING streven ernaar om samen met toekomstige partners de Vrouwen Eredivisie verder te professionaliseren. Voor de verdere ontwikkeling van het vrouwenvoetballandschap is het cruciaal om een volwaardige vrouwenvoetbalcompetitie neer te zetten met media-aandacht, sponsors en bovenal de mogelijkheid voor meer vrouwen om professioneel hun sport te beoefenen.

We geloven dat een professionele Vrouwen Eredivisie bijdraagt aan de kwaliteit van het Nederlandse vrouwenvoetbal

“Geweldig dat ING zich als ‘launching partner’ aan de Vrouwen Eredivisie verbindt”, zegt Kirsten van de Ven, manager vrouwenvoetbal bij de KNVB. “Sinds we samen met de clubs de handen ineen hebben geslagen, volgen de ontwikkelingen elkaar in sneltreinvaart op. Het is een gegeven dat er meer schapen volgen als er één over de dam is en ik hoop dat dit hier ook het geval is. Ook de samenwerking met FOX Sports en de NOS speelt hierbij een belangrijke rol. Fantastisch dat ING haar nek durft uit te steken en meehelpt om de komende jaren de Vrouwen Eredivisie nog beter op de kaart te zetten. ING heeft al veel vaker aangetoond veel affiniteit en liefde voor het voetbal te hebben en zeker ook voor het vrouwenvoetbal. We zijn dan ook heel blij dat ING zich als eerste Nederlandse bedrijf aan de Vrouwen Eredivisie verbindt.”

KNVB en ING streven ernaar om de Vrouwen Eredivisie verder te professionaliseren.

Logische stap

“Voor ING is dit partnership een logische stap als hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal”, zegt Steven Sedee, Manager Sportsponsoring bij ING. “Een sterkere Vrouwen Eredivisie is ook belangrijk voor het meiden- en vrouwenvoetbal in de breedte. We geloven dat een professionele Vrouwen Eredivisie bijdraagt aan de kwaliteit van het Nederlandse vrouwenvoetbal. Deze stap sluit bovendien goed aan bij onze gezamenlijke ambitie met de KNVB. Samen willen we het meiden- en vrouwenvoetbal verder ontwikkelen en professionaliseren, zodat ook meiden kunnen dromen over een professionele carrière als voetbalster in Nederland. We zijn trots dat ING als eerste bedrijf in Nederland sponsor is van de Vrouwen Eredivisie.”

In februari dit jaar presenteerden de KNVB en ING een gezamenlijke ambitie om het meiden- en vrouwenvoetbal nóg meer te integreren in de voetbalwereld. De komende vijf jaar werken de KNVB en ING gezamenlijk aan een groei van 25 procent naar 200.000 vrouwelijke KNVB-leden en 25 procent meer vrouwelijk kader bij amateurclubs. Aan amateurclubs waar ING hoofdsponsor is, stelt ING bovendien de vernieuwde voorwaarde dat minimaal 25 procent van het sponsorbedrag wordt besteed aan meiden- en vrouwenvoetbal.

ING is al sinds 1996 trouwe sponsor van de KNVB.

Uitzendpartners

Begin augustus werd al bekendgemaakt dat FOX Sports - voor de live-duels - en de NOS, dat wekelijks een samenvatting zal verzorgen, voor vier jaar instappen als uitzendpartners van de Vrouwen Eredivisie.

ING ING Meer over de samenwerking tussen KNVB en ING.

Laatste artikelen