Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.
Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.
Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.
KNVB.nl
Voor nieuws en ondersteuning van het Nederlandse voetbal.
Oranje
Het officiële kanaal van de KNVB voor alle Oranjefans.
Voetbal.nl
Hét platform voor uitslagen, standen en programma voor amateurvoetballend Nederland.
TOTO KNVB Beker
Voor het laatste nieuws, uitslagen en programma van de TOTO KNVB Beker.
Azerion Vrouwen Eredivisie
Het officiële kanaal van de Azerion Vrouwen Eredivisie met het laatste nieuws, programma, standen en alle samenvattingen.
Rinus
De online assistent voor alle jeugdtrainers van Nederland.
KNVB Campus
Voor de teams van morgen.
KNVB Shop
De officiële webshop van de KNVB.
KNVB Ticketshop
Het officiële verkoopkanaal voor de KNVB. Koop hier je tickets voor Oranje en de TOTO KNVB Beker.
Dugout
De digitale leeromgeving van de KNVB
Eén Tweetje
De online community voor bestuurders in het amateurvoetbal.
KNVB Expertise
Kennis- en innovatiecentrum voor Betaald Voetbal.
De Captain’s Dinner vond plaats op de Eregalerij van het Rijksmuseum. - Foto: Nikki van Toorn
In de week van Internationale Vrouwendag organiseerden de KNVB en ING op maandagavond 4 maart een Captain’s Dinner op de Eregalerij van het Rijksmuseum. Een moment waarop alle aanvoerders van de clubs uit de Azerion Vrouwen Eredivisie en een brede groep van captains van buiten het voetbal elkaar hebben ontmoet om een belangrijk thema te agenderen.
Sprekers als Eva Jinek, Marianne van Leeuwen (directeur-bestuurder betaald voetbal bij de KNVB) en Peter Jacobs (CEO ING in Nederland) gingen dieper in op de wens van gelijkwaardigheid voor meiden en vrouwen, zowel binnen als buiten de lijnen.
De Azerion Vrouwen Eredivisie heeft de laatste jaren een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt en een unieke positie verworven in het Nederlandse voetballandschap. Een competitie waar iedereen welkom is en we een voorbeeld zijn in hoe we met elkaar omgaan; met clubs die meedoen om de prijzen en tegelijkertijd laten zien dat het om meer dan 90 minuten gaat.
Marianne van Leeuwen, KNVB: “De competitie profileert zich nadrukkelijk als een podium voor maatschappelijke impact, naast de sportieve ambitie die we uiteraard hebben. We willen de competitie blijven professionaliseren én ons podium gebruiken om jonge meiden, onze doelgroep, te inspireren. Zowel in het voetbal, alsook daarbuiten. Het moet ‘gewoon’ worden dat iedereen gelijke kansen heeft.”
Peter Jacobs, CEO ING in Nederland: “Het is onze ambitie als hoofdsponsor van de KNVB en launching partner van de Vrouwen Eredivisie om bij te dragen aan gelijke kansen voor iedereen in het speelveld. Vanuit onze samenwerking richten we ons op het bijdragen aan de verdere groei en zichtbaarheid van het vrouwenvoetbal in Nederland. Zodat meisjes en vrouwen niet alleen dromen over een professionele carrière als voetbalster, maar dit ook kunnen realiseren.”
Als hoofdsponsor van de KNVB en partner van de Azerion Vrouwen Eredivisie draagt ING al jaren bij aan gelijke kansen voor iedereen in het speelveld. Om het onderwerp gelijkwaardigheid binnen én buiten het voetbal nadrukkelijker op de agenda te zetten, organiseerden de KNVB en ING samen dit event.
Ter ere van dit evenement zijn de sportieve en zakelijke Captains in gezamenlijkheid, onder verschillende werken van vrouwelijke kunstenaars die in het Rijksmuseum tentoongesteld worden, gefotografeerd.