Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.
Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.
Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.
KNVB.nl
Voor nieuws en ondersteuning van het Nederlandse voetbal.
Oranje
Het officiële kanaal van de KNVB voor alle Oranjefans.
Voetbal.nl
Hét platform voor uitslagen, standen en programma voor amateurvoetballend Nederland.
TOTO KNVB Beker
Voor het laatste nieuws, uitslagen en programma van de TOTO KNVB Beker.
Azerion Vrouwen Eredivisie
Het officiële kanaal van de Azerion Vrouwen Eredivisie met het laatste nieuws, programma, standen en alle samenvattingen.
Rinus
De online assistent voor alle jeugdtrainers van Nederland.
KNVB Campus
Voor de teams van morgen.
KNVB Shop
De officiële webshop van de KNVB.
KNVB Ticketshop
Het officiële verkoopkanaal voor de KNVB. Koop hier je tickets voor Oranje en de TOTO KNVB Beker.
Dugout
De digitale leeromgeving van de KNVB
Eén Tweetje
De online community voor bestuurders in het amateurvoetbal.
KNVB Expertise
Kennis- en innovatiecentrum voor Betaald Voetbal.
Reimagine Football is onder meer onderdeel van innovatiecentrum #11 van de KNVB. - Foto: KNVB Media
In het Etihad Stadium in Manchester zijn op donderdag 21 april de winnaars van de Fan Experience Challenge van Reimagine Football bekend gemaakt. Reimagine Football is een initiatief van de KNVB, Manchester City, UEFA, de Johan Cruijff ArenA en AFC Ajax waarin ze samen met het bedrijfsleven de krachten bundelen om voetbal te innoveren.
Bij de challenges van het Reimagine Football platform worden start-ups, scale-ups en gevestigde bedrijven uitgedaagd om hun innovatieve ideeën te delen voor de toekomst van het voetbal in al zijn facetten. De bedrijven die met de beste ideeën voor de dag komen, krijgen de kans om hun verhaal te pitchen voor een jury van Reimagine Football. Tijdens deze editie stond daarbij Fan Experience centraal. Namens de KNVB nam Rosella Passier (Marketing Manager) plaats in de jury.
Uit 67 inzendingen afkomstig uit 22 landen kregen twaalf bedrijven de kans om hun idee te pitchen in Manchester. Daarbij werden de challenges opgedeeld in twee categorieën. In de categorie ‘Connect the Crowd’ was Reimagine Football op zoek naar ideeën voor het bouwen aan (online) communities om fanbeleving te kunnen optimaliseren en tegelijkertijd ook te kunnen personaliseren. In de tweede categorie, ‘Excellent Stadium Experiences’, lag de focus op optimalisatie van de customer journey tijdens een stadionbezoek. De centrale vraag was hierbij hoe een stadionbezoek optimaal gemaakt kan worden voor bezoekers van alle leeftijden op het gebied van zowel veiligheid als beleving.
De twaalf pitches leverden de volgende winnaars op:
#1 ‘Connect the crowd’
CoVince (KNVB)
CoVince creëert en distribueert 3D-ruimtes waar mensen elkaar kunnen ontmoeten. Beleving en E-commerce staan hierbij centraal.
FanPrime (UEFA)
Fanprime biedt een innovatieve tool voor fanloyaliteit die is ontworpen voor sport- en entertainmentorganisaties.
SQWAD (AFC Ajax)
SQWAD Fantile verandert elke bar of pub in een feestje voor fans die een wedstrijd willen kijken.
#2 ‘Excellent Stadium Experiences’
Filmily (City Football Group, AFC Ajax)
Filmily richt zich op ontwikkeling van tools voor fan engagement, met als doel om fans en clubs dichter bij elkaar te brengen en de commerciële waarde van de clubs te benutten voor partners.
Mycrocast (Johan Cruijff ArenA, KNVB)
Mycrocast maakt het mogelijk voor slechtziende fans om binnen en buiten het stadion de wedstrijden te volgen.
Neo Xperiences (Johan Cruijff ArenA, AFC Ajax)
NeoXperiences brengt interactieve real-life ervaringen naar een volgend level, zonder helm of uitrusting.
Piing (Johan Cruijff ArenA, AFC Ajax)
Piing ontwikkelt games die zowel vanuit een fanzone, een stadion als vanuit huis beleefd kunnen worden.
Twelve (Johan Cruijff ArenA)
Twelve richt zich op de optimalisatie van een bestelproces in een stadion.
De aangesloten partijen van Reimagine Football en de winnende organisaties gaan de komende tijd verder onderzoeken hoe de oplossingen in de praktijk kunnen worden toegepast.
Reimagine Football gaat verder
Ook aanhaken bij het gedachtegoed van Reimagine Football? Via Submit your solution now! | Reimagine Football vind je de nieuwste challenges die het platform heeft ingeschreven, met deze keer een focus op het optimaliseren van sportprestatie.