Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.
Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.
Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.
KNVB.nl
Voor nieuws en ondersteuning van het Nederlandse voetbal.
Oranje
Het officiële kanaal van de KNVB voor alle Oranjefans.
Voetbal.nl
Hét platform voor uitslagen, standen en programma voor amateurvoetballend Nederland.
TOTO KNVB Beker
Voor het laatste nieuws, uitslagen en programma van de TOTO KNVB Beker.
Azerion Vrouwen Eredivisie
Het officiële kanaal van de Azerion Vrouwen Eredivisie met het laatste nieuws, programma, standen en alle samenvattingen.
Rinus
De online assistent voor alle jeugdtrainers van Nederland.
KNVB Campus
Voor de teams van morgen.
KNVB Shop
De officiële webshop van de KNVB.
KNVB Ticketshop
Het officiële verkoopkanaal voor de KNVB. Koop hier je tickets voor Oranje en de TOTO KNVB Beker.
Dugout
De digitale leeromgeving van de KNVB
Eén Tweetje
De online community voor bestuurders in het amateurvoetbal.
KNVB Expertise
Kennis- en innovatiecentrum voor Betaald Voetbal.
De campagne werd in het leven geroepen om jongens en meisjes te enthousiasmeren. - Foto: KNVB Media
De KNVB heeft donderdag 2 juni met de campagne ‘Ga Voetballen als Oranje’ de SAN Accent gewonnen.
De SAN Accent is een vakprijs toegekend aan de beste marketingcommunicatie-campagnes van het jaar. Een jury van marketing en communicatieprofessionals beoordeelde campagnes in twaalf categorieën. De KNVB was genomineerd in de categorie ‘Vrije tijd’. Na de UEFA Grow Award in de categorie ‘Best Communication Campaign’ is dit de tweede prijs die deze campagne heeft gewonnen.
‘Ga Voetballen als Oranje’ is in 2021 in het leven geroepen om jongens en meisjes te enthousiasmeren om lid te worden van een voetbalvereniging. Vanwege de coronapandemie waren er minder kinderen dan normaal die zich hadden aangemeld bij een club.
Voor deze campagne heeft de populaire Nederlandse artiest Snelle het nummer ‘Limonade’ geschreven. De halfbroertjes van Snelle waren de inspiratiebron voor het nummer. Hij schreef ‘Limonade’, nadat hij zijn halfbroertjes op het veld aan het werk had gezien.
De videoclip - die inmiddels bijna 2,5 miljoen keer bekeken is op YouTube - is een ode aan het amateurvoetbal en laat kleine jongens en meisjes zien die dromen over voetballen als hun helden van Oranje. De Oranje-internationals Steven Berghuis, Donny van de Beek, Georginio Wijnaldum en Donyell Malen figureerden in de videoclip, net als de toenmalige bondscoach Frank de Boer en Sarina Wiegman, destijds bondscoach van de OranjeLeeuwinnen.
De campagne riep mensen op om een bezoek te brengen aan een Oranjefestival, een gratis voetbalevenement bij verenigingen waar kinderen konden ontdekken hoe leuk voetbal is. Deze Oranjefestivals hebben meer dan 70.000 bezoekers getrokken. Uiteindelijk zijn er in 2021 bijna veertig procent meer pupillen ingestroomd dan het jaar ervoor.
De campagne ‘Ga Voetballen als Oranje’ is tot stand gekomen in samenwerking met Snelle, ROQ ’N Rolla Music, WeFilm en ODB.Agency.
Een Oranjefestival is het Oranje-voetbalfeest voor leden en niet-leden bij jouw vereniging! Met het organiseren van een Oranjefestival werk je niet alleen aan de instroom van de jonge meiden en jongens, je organiseert ook een gaaf "Oranje"-evenement bij jouw vereniging!