Er is iets mis gegaan.

Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.

Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.

Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.

KNVB en FC88 geven oude voetbalkleding trendy nieuw leven

KNVB Media
KNVB Media
12 oktober 2023, 10:41
0:23

Oude voetbaltenues van onder andere het Nederlands elftal worden door FC88 omgezet in unieke en trendy fan merchandise, zoals bucket hats, tassen en laptop sleeves. - Foto: KNVB Media

Duurzaamheid is een belangrijk onderwerp, ook in het voetbal. Daarom wil de KNVB gebruikte voetbalkleding nieuw leven schenken door de samenwerking aan te gaan met FC88, specialist in het upcyclen van voetbalkleding. De KNVB is dan ook trots om haar samenwerking met FC88 aan te kondigen als ‘officiële upcycling licensee’.

Voetbalkleding heeft, net als kleding in het algemeen, een aanzienlijke impact op het milieu. De samenwerking met de ‘officiële upcycling licensee’ FC88 onderstreept de ambitie en één van de strategische doelen van de KNVB om afval te verminderen en milieuvriendelijke praktijken te omarmen binnen de voetbalgemeenschap.

Dit geeft ons de kans om duurzame impact te maken in de voetbalindustrie wereldwijd.

Oude voetbaltenues van onder andere het Nederlands elftal worden door FC88 omgezet in unieke en trendy fan merchandise, zoals bucket hats, tassen en laptop sleeves. Dit initiatief sluit aan bij de groeiende noodzaak naar duurzaamheid, aangezien fans nu met trots merchandise kunnen dragen dat niet alleen hun favoriete teams ondersteunt, maar ook bijdragen aan een beter milieu.

Duurzaamheid én merchandise

Ton van der Leeden, Head of Licensing & Merchandise van de KNVB: “We zijn er trots op om samen met FC88 oude voetbalkleding nieuw leven in te blazen, door er nieuwe fan merchandise van te maken. Het is belangrijk om op een duurzame manier verbinding te zoeken met de fans en het is helemaal mooi als dat ze tegelijkertijd herinnert aan dierbare momenten. Deze samenwerking sluit daarom perfect aan bij de strategie van de KNVB rondom duurzaamheid én merchandise.”

Nicole Bekkers, oprichter van FC88: “We zijn vereerd om samen te werken met de KNVB en bij te dragen aan de verduurzaming van het Nederlandse voetbal. Onze missie is om nieuw leven te blazen in oude materialen. Deze samenwerking is een fantastische kans om dat te doen, terwijl we tegelijkertijd de rijke geschiedenis en traditie van het Nederlandse voetbal vieren. Dat we dit met de KNVB op een structurele manier mogen gaan doen, geeft ons beiden de kans om duurzame impact te maken in de voetbalindustrie wereldwijd.”

KNVB en FC88 KNVB en FC88 Ga naar meer informatie over de upcycling merchandise-lijn van de KNVB en FC88.


Laatste artikelen