Er is iets mis gegaan.

Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.

Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.

Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.

Opnieuw erkenning voor Rinus: zilveren FIFA Forward Award

KNVB Media
KNVB Media
Vandaag, 16:43

De Silver FIFA Forward Award werd door FIFA-preses Gianni Infantino uitgereikt aan bondsvoorzitter Frank Paauw. - Foto: KNVB Media

Rinus, het online trainersplatform van de KNVB, is internationaal in de prijzen gevallen. Maandag ontving KNVB-voorzitter Frank Paauw uit handen van zijn FIFA-collega Gianni Infantino de Silver FIFA Forward Award. Daarmee krijgt Rinus opnieuw internationale erkenning als innovatieve tool voor de ontwikkeling van het jeugd- en amateurvoetbal.

Rinus werd in 2017 gelanceerd. Trainers kregen via het platform gratis toegang tot honderden oefeningen en kant-en-klare trainingsschema’s. Sindsdien is Rinus volop doorontwikkeld. Via de tool op KNVB Assist en de bijbehorende mobiele app kunnen voetbalcoaches op elk moment van de dag inspiratie opdoen om jeugdvoetballers optimaal te laten genieten van wat zij het liefste doen: voetballen.

In 2020 werd Rinus ook tweede bij de UEFA Grassroosts Awards in de categorie ‘projecten’. Die prijs werd in het leven geroepen om bijzondere en vooruitstrevende voetbalprojecten onder de aandacht te brengen.

FIFA Forward Awards

Vorig jaar won de KNVB de eerste prijs bij de prestigieuze FIFA Forward Awards. Deze erkenning werd toegekend voor de nieuwe competitievormen die de KNVB onlangs introduceerde voor jeugdspelers van 6 tot 12 jaar. De FIFA Forward Award benadrukt de inzet en innovatie van de KNVB in het ontwikkelen van (jeugd)voetbal in Nederland.

KNVB wint FIFA Forward Award voor innovatieve jeugdcompetitievormen KNVB wint FIFA Forward Award voor innovatieve jeugdcompetitievormen  

Trots en vereerd

Uiteraard zijn we als KNVB erg trots en vereerd op deze internationale erkenning, maar dat betekent niet dat we stilzitten. Beloningen als deze motiveren zelfs extra om te blijven innoveren en onze doelgroep optimaal te ondersteunen. Daarom zijn we momenteel samen met diverse collega's en afdelingen druk bezig met een digitale strategie voetbal, waar Rinus een belangrijk onderdeel van is. Focus daarbij ligt op het verder ontwikkelen en toekomstbestendig maken van onze producten, met de volgende uitgangspunten:

  • Meer binding en interactie met de doelgroep voetbalcoaches en Hoofd Opleidingen
  • Relevanter en persoonlijker aanbod van onze producten, diensten en content
  • Meer efficiëntie en beheersbaarheid vanuit de techniek
  • Beter en uniek beeld van onze doelgroep door data te centraliseren op één plek

Laatste artikelen