Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.
Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.
Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.
KNVB.nl
Voor nieuws en ondersteuning van het Nederlandse voetbal.
Oranje
Het officiële kanaal van de KNVB voor alle Oranjefans.
Voetbal.nl
Hét platform voor uitslagen, standen en programma voor amateurvoetballend Nederland.
Eurojackpot KNVB Beker
Voor het laatste nieuws, uitslagen en programma van de Eurojackpot KNVB Beker.
Azerion Vrouwen Eredivisie
Het officiële kanaal van de Azerion Vrouwen Eredivisie met het laatste nieuws, programma, standen en alle samenvattingen.
Rinus
De online assistent voor alle jeugdtrainers van Nederland.
KNVB Campus
Voor de teams van morgen.
KNVB Shop
De officiële webshop van de KNVB.
KNVB Ticketshop
Het officiële verkoopkanaal voor de KNVB. Koop hier je tickets voor Oranje en de Eurojackpot KNVB Beker.
Dugout
De digitale leeromgeving van de KNVB
Eén Tweetje
De online community voor bestuurders in het amateurvoetbal.
KNVB Expertise
Kennis- en innovatiecentrum voor Betaald Voetbal.
Foto:
Bij de start van de competitie in het amateurvoetbal maken de ruim 3000 amateurverenigingen in Nederland zich op voor een prachtig voetbalseizoen. Voor 452 verenigingen is dit een extra feestelijke start, want met ingang van 1 september heeft ING zich voor 3 jaar als (hoofd)sponsor aan deze clubs verbonden.
Met één van de meest omvangrijke sponsorprogrammas in de geschiedenis van het amateurvoetbal wil hoofdsponsor ING samen met de KNVB het amateurvoetbal in Nederland een aanzienlijke impuls geven.
ING gaat met 122 verenigingen een samenwerking aan als hoofdsponsor. Daarnaast verwelkomen ruim 330 clubs ING als subsponsor. In maart 2014 startte ING met dit stimuleringsplan om het Nederlandse amateurvoetbal naar een hoger plan te tillen.
Clubs uit heel Nederland maakten met een onderscheidende en originele pitch kans op een intensief sponsorschap van ING. De 452 verenigingen in Nederland zijn uit bijna 800 aanmeldingen beloond met een intensief (hoofd)sponsorschap waarmee zij de komende 3 jaar de samenwerking aangaan met ING.
Impuls voor het amateurvoetbal
Hans Spierings, interim directeur amateurvoetbal KNVB: ,,Het is natuurlijk heel mooi om het nieuwe voetbalseizoen te beginnen met zon enorme impuls voor veel amateurverenigingen. De overweldigende belangstelling van de verenigingen voor dit initiatief laat zien dat ING het amateurvoetbal in Nederland hiermee echt ondersteunt."
Hij vervolgt: ,,De verenigingen zijn met een onderscheidende en goed onderbouwde pitch beloond met een sponsorschap. Dat zij zelf moesten pitchen, stimuleerde hen goede financiële afwegingen te maken. Ze hebben zichzelf hiermee positief op de kaart gezet. En dat juicht de KNVB alleen maar toe."
Financieel fit
ING wil met dit initiatief een structurele bijdrage leveren aan het waarmaken van de ambitie van amateurverenigingen. Met een sponsorschap helpt ING clubs met bijvoorbeeld de bouw van nieuwe kleedkamers, het verder ontwikkelen van het jeugdvoetbal of het opzetten van vrouwen- en meisjesvoetbal binnen de vereniging.
Daarnaast is een belangrijk onderdeel de financiële gezondheid van de verenigingen. ING wil ook het amateurvoetbal in Nederland helpen financieel fit te worden. Binnen het sponsorschap helpt ING dan ook de verenigingen met kennis en advies om hun financiële huishouding gezond te maken en te houden.
Johan van der Zanden, directeur Communicatie ING Nederland: ,,Eén van onze doelstellingen als hoofdsponsor is om samen met de KNVB het amateurvoetbal in Nederland naar een hoger plan te tillen en gezond te houden. Daarom kiezen we ook voor een structurele aanpak van 3 jaar, waarin we een intensieve samenwerking aangaan met de clubs. Sinds de start van het programma in maart is er keihard gewerkt om alles voor de start van het komende seizoen gereed te hebben. Ik ben er trots op dat we als ING op deze manier het amateurvoetbal in Nederland een extra impuls kunnen geven."
Bakermat
ING heeft er voor gekozen zich voor lange tijd, tot 2018, te verbinden aan de KNVB en het Nederlandse voetbal. Om het Nederlandse voetbal echt verder te helpen wil ING een betrokken en actieve sponsor zijn die veel meer doet dan logos plakken en borden neerzetten.
Amateurverenigingen zijn de bakermat van het Nederlandse voetbal. Daar wordt de liefde voor voetbal geboren, gekoesterd en gedeeld. Door spelers en speelsters, scheidsrechters, barmannen en -vrouwen, bestuursleden en natuurlijk supporters.
Ook staan amateurverenigingen aan de basis van de maatschappelijke rol van het Nederlandse voetbal. De verenigingen zijn belangrijk voor de jeugd, voor hun ouders en voor de wijken waar ze gevestigd zijn. Daarom zet ING zich als hoofdsponsor van de KNVB ook met volle overgave in voor het amateurvoetbal in Nederland.