Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.
Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.
Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.
KNVB.nl
Voor nieuws en ondersteuning van het Nederlandse voetbal.
Oranje
Het officiële kanaal van de KNVB voor alle Oranjefans.
Voetbal.nl
Hét platform voor uitslagen, standen en programma voor amateurvoetballend Nederland.
TOTO KNVB Beker
Voor het laatste nieuws, uitslagen en programma van de TOTO KNVB Beker.
Azerion Vrouwen Eredivisie
Het officiële kanaal van de Azerion Vrouwen Eredivisie met het laatste nieuws, programma, standen en alle samenvattingen.
Rinus
De online assistent voor alle jeugdtrainers van Nederland.
KNVB Campus
Voor de teams van morgen.
KNVB Shop
De officiële webshop van de KNVB.
KNVB Ticketshop
Het officiële verkoopkanaal voor de KNVB. Koop hier je tickets voor Oranje en de TOTO KNVB Beker.
Dugout
De digitale leeromgeving van de KNVB
Eén Tweetje
De online community voor bestuurders in het amateurvoetbal.
KNVB Expertise
Kennis- en innovatiecentrum voor Betaald Voetbal.
Heineken Nederland en de KNVB lieten zien dat voetbal en verantwoord genieten prima samen gaan. - Foto: KNVB Media
Vandaag lieten KNVB en Heineken Nederland zien dat voetbal en verantwoord genieten prima samen gaan. Ze deden dit bij voetbalvereniging Kolping Boys in Alkmaar. De club stond de hele dag in het teken van een gezonde voetbalbeleving.
De dag begon met een tafelgesprek tussen Jan Dirk van der Zee, directeur amateurvoetbal KNVB, en Hans Böhm, managing director Heineken Nederland. Van der Zee: “Sporten is gezond, helemaal als dit ook in een gezonde sportomgeving gebeurt. De ‘derde helft’ speelt een belangrijke rol in de Nederlandse sportbeleving. Gezonde snacks en alcoholvrije bieren worden steeds meer gemeengoed in de voetbalkantine. In de toenemende vraag naar 0.0 is Heineken Nederland een belangrijke drijver. De gezonde sportkantine van Kolping Boys kan een mooie inspiratiebron zijn voor andere verenigingen.”
Hans Böhm vult aan: “Samen met KNVB stimuleren we verantwoord alcoholgebruik in het amateurvoetbal. We hebben hierin al veel bereikt. Door de boarding langs de voetbalvelden om te zetten naar 0.0 bijvoorbeeld. En door de zichtbare aanwezigheid van onze 0.0 bieren op tap en/of fles.”
Jan Beuckens, verenigingsmanager bij Kolping Boys is enthousiast over de samenwerking met KNVB en Heineken Nederland. “Kolping Boys is één van de FC Vers modelkantines die in 2019 is opgericht. Daar zijn we trots op. We geven onze leden graag een totale kantine beleving. Waarbij gastvrijheid, gezelligheid en lekkere, verantwoorde producten centraal staan.”
Op de vraag naar de plannen voor de toekomst laat Van der Zee weten: “Door elkaar te blijven inspireren om meer te bewegen en door elkaar te stimuleren in het maken van een gezonde en verantwoorde keuze kunnen we Nederland gezonder maken.”
KNVB en Heineken Nederland hebben samen een heldere ambitie. Böhm: “In 2025 willen we dat in al onze sportkantines 0.0 op tap verkrijgbaar is. Want na de wedstrijd wil je niets liever dan met z’n allen proosten met een verfrissend glas bier. Ook zonder alcohol. Van onze samenwerking met Kolping Boys hebben we veel geleerd. Deze zetten we samen met KNVB en Sligro in het aankomende voetbalseizoen door. Veel sportkantines zullen dan in het teken staan van een gezonde voetbalbeleving, waarbij de keuze voor alcoholvrij bieren nog meer wordt gestimuleerd.”
Uiteraard werd er op deze zonnige dag ook gevoetbald. Op het hoofdveld speelde Kolping Boys zaterdag 1 tegen het officiële Nationaal Artiesten elftal. Het werd een mooie wedstrijd waarbij de winst ging naar de thuisploeg. Een mooi einde van een sportieve dag.