Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.
Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.
Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.
KNVB.nl
Voor nieuws en ondersteuning van het Nederlandse voetbal.
Oranje
Het officiële kanaal van de KNVB voor alle Oranjefans.
Voetbal.nl
Hét platform voor uitslagen, standen en programma voor amateurvoetballend Nederland.
TOTO KNVB Beker
Voor het laatste nieuws, uitslagen en programma van de TOTO KNVB Beker.
Azerion Vrouwen Eredivisie
Het officiële kanaal van de Azerion Vrouwen Eredivisie met het laatste nieuws, programma, standen en alle samenvattingen.
Rinus
De online assistent voor alle jeugdtrainers van Nederland.
KNVB Campus
Voor de teams van morgen.
KNVB Shop
De officiële webshop van de KNVB.
KNVB Ticketshop
Het officiële verkoopkanaal voor de KNVB. Koop hier je tickets voor Oranje en de TOTO KNVB Beker.
Dugout
De digitale leeromgeving van de KNVB
Eén Tweetje
De online community voor bestuurders in het amateurvoetbal.
KNVB Expertise
Kennis- en innovatiecentrum voor Betaald Voetbal.
De campagne van KNVB-partner Albert Heijn richt zich op een duurzame gedragsverandering onder de jongste sporters. - Foto: KNVB Media
KNVB-partner Albert Heijn lanceert maandag een campagne om voetballende kinderen te stimuleren meer fruit te eten. De campagne draagt de naam 'Teamfruit’ en richt zich op een duurzame gedragsverandering onder de jongste sporters.
Vanaf maandag kunnen jeugdteams in het hele land gratis een ‘Teamfruit’-bak aanvragen via ah.nl/teamfruit en geeft Albert Heijn elke week 100 teams een volle bak fruit mee naar hun wedstrijd. Voetbalploegen die meedoen, dingen bovendien automatisch mee naar allerlei leuke prijzen, zoals kaartjes voor het Nederlands elftal.
Via de app Voetbal.nl, al veelvuldig gebruikt door voetballend Nederland, kunnen teams zich aanmelden en coördineren wie er wekelijks verantwoordelijk is voor het fruit. Het uiteindelijke doel is dat ‘Teamfruit’ net zo vanzelfsprekend wordt als het regelen van bijvoorbeeld de schone shirtjes. Op die manier raken de jongste voetballertjes eraan gewend om op een gezonde manier hun energie aan te vullen, zo is de gedachte.
Teamfruit
Vraag een Teamfruit-bak aan via de website van Albert Heijn.
Wij willen de verbindende kracht van voetbal gebruiken om een positieve verandering teweeg te brengen onder kinderen
"Wij willen de verbindende kracht van voetbal gebruiken om een positieve verandering teweeg te brengen onder kinderen", aldus Johan van der Zanden, directeur marketing en communicatie bij Albert Heijn. “Daarom richten we ons samen met de KNVB op de jeugdvoetballers van Nederland en stimuleren ze om een lekker stukje fruit te eten in de rust of na de wedstrijd. Iets dat past bij de missie van Albert Heijn: samen beter eten bereikbaar maken, voor iedereen."
"Voetbal brengt jaarlijks honderdduizenden kinderen samen", zegt Dave Dekker, directeur commercie KNVB. "Bij de verenigingen bewegen ze gezond, leren te voetballen en om als een team met elkaar om te gaan. Wanneer ze ook meekrijgen om gezond fruit te eten dan is dat extra mooi. Wij zijn heel blij met deze actie van Albert Heijn."
De missie van Albert Heijn: samen beter eten bereikbaar maken, voor iedereen.
Eten van fruit tijdens of na het sporten wordt aangeraden door verschillende instanties, zoals het Voedingscentrum en door de KNVB zelf. Toch eet slechts minder dan de helft (44 procent) van de kinderen tot 12 jaar elke dag voldoende fruit. Onder middelbare scholieren is dat aantal nog lager: slechts 31 procent van hen eet dagelijks fruit. Albert Heijn wil samen met de KNVB hier iets aan doen. De campagne 'Teamfruit' is bedacht om een bijdrage te leveren aan een gezonde levensstijl en een verantwoorde sportomgeving.
Albert Heijn is al op verschillende manieren betrokken als supporter van voetballend Nederland: de supermarkt heeft een intensieve samenwerking met de KNVB en is hoofdsponsor van KNVB Schoolvoetbal, waar jaarlijks zo’n 200.000 kinderen aan deelnemen.
Albert Heijn
Lees meer over KNVB-partner Albert heijn.