Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.
Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.
Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.
KNVB.nl
Voor nieuws en ondersteuning van het Nederlandse voetbal.
Oranje
Het officiële kanaal van de KNVB voor alle Oranjefans.
Voetbal.nl
Hét platform voor uitslagen, standen en programma voor amateurvoetballend Nederland.
TOTO KNVB Beker
Voor het laatste nieuws, uitslagen en programma van de TOTO KNVB Beker.
Azerion Vrouwen Eredivisie
Het officiële kanaal van de Azerion Vrouwen Eredivisie met het laatste nieuws, programma, standen en alle samenvattingen.
Rinus
De online assistent voor alle jeugdtrainers van Nederland.
KNVB Campus
Voor de teams van morgen.
KNVB Shop
De officiële webshop van de KNVB.
KNVB Ticketshop
Het officiële verkoopkanaal voor de KNVB. Koop hier je tickets voor Oranje en de TOTO KNVB Beker.
Dugout
De digitale leeromgeving van de KNVB
Eén Tweetje
De online community voor bestuurders in het amateurvoetbal.
KNVB Expertise
Kennis- en innovatiecentrum voor Betaald Voetbal.
Foto:
Technologische, economische en demografische ontwikkelingen dwingen sportbonden en sportverenigingen na te denken over hun toekomst. ,,Verenigingen worden veelal bestuurd door babyboomers, terwijl de jongere generaties andere waarden, belangen, behoeften en wensen hebben", schrijven Berend Rubingh en Sarah Sladek in hun onlangs verschenen boek 'Lid worden? Waarom zou ik?'.
,,Als verenigingen willen blijven bestaan, zullen ze die generaties aan zich moeten binden. Nodig ze uit om te helpen veranderen!"
Om aan deze oproep gehoor te geven is onder ruim negentig Young Professionals in de sport een drijfverenonderzoek gedaan naar de interesse in bestuursfuncties. De uitkomsten bieden interessante kansen om sportbesturen op zowel lokaal als landelijk niveau te verjongen en verfrissen.
Jong Oranje (het netwerk van Young Professionals in de sport), de KNVB, NOC*NSF en Sport & Zaken hebben de handen ineen geslagen om bonden, verenigingen en huidige besturen te overtuigen van de enorme meerwaarde die Young Professionals kunnen bieden. Denk bijvoorbeeld aan vernieuwende en innovatieve ideeën op het gebied van markt- en vraaggericht aanbod, social media en nieuwe lidmaatschapsvormen.