Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.
Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.
Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.
KNVB.nl
Voor nieuws en ondersteuning van het Nederlandse voetbal.
Oranje
Het officiële kanaal van de KNVB voor alle Oranjefans.
Voetbal.nl
Hét platform voor uitslagen, standen en programma voor amateurvoetballend Nederland.
TOTO KNVB Beker
Voor het laatste nieuws, uitslagen en programma van de TOTO KNVB Beker.
Azerion Vrouwen Eredivisie
Het officiële kanaal van de Azerion Vrouwen Eredivisie met het laatste nieuws, programma, standen en alle samenvattingen.
Rinus
De online assistent voor alle jeugdtrainers van Nederland.
KNVB Campus
Voor de teams van morgen.
KNVB Shop
De officiële webshop van de KNVB.
KNVB Ticketshop
Het officiële verkoopkanaal voor de KNVB. Koop hier je tickets voor Oranje en de TOTO KNVB Beker.
Dugout
De digitale leeromgeving van de KNVB
Eén Tweetje
De online community voor bestuurders in het amateurvoetbal.
KNVB Expertise
Kennis- en innovatiecentrum voor Betaald Voetbal.
Foto:
The Royal Netherlands Football Association and Nike celebrate the Dutch style of play in the new national football team away kit for 2015-16. The kit combines the countrys evocative national colors with a unique graphic design that captures the exhilarating speed of their football.
The Dutch are renowned for their speed and attacking style of play, moving the ball around the pitch quickly and surging forward at pace. The kit design represents the speed, movement and energy of the national team and combines innovative graphics with the iconic classic Dutch color palette of orange and white.
The design
The shorts feature a printed gradient speed graphic consisting of orange and white light rays, which extends up the side panels of the shirt to represent their distinctive style of football. The innovative graphic on the shorts creates a strong sense of motion and a blur of color and light when the Dutch players are in action.
The color in the graphic is most intense in the middle and the deep hue comes together near the waist on the shorts and on the hem of the shirt before gradually becoming lighter down the shorts and up to under the arms of the shirt.
The white base of the away shirt amplifies the famous saturated orange of the home shirt in the graphic, crest and numbers. The renowned Dutch graphic designer and typographer Wim Crouwel created a special font for the names and numbers on the kit. The bold and modern font also maintains a distinctly retro appearance, reminiscent of the style seen throughout football during the 1970s.
The away shirt continues to feature the enlarged lion symbolizing Dutch football values of simplicity, honor and unity. A pennant tab inside the back of the neck displays the crown that sits upon the lions head on their associations crest.
"This is a beautiful looking kit, really fresh but classic, and represents the Dutch spirit. When I put it on I feel inspired to play well for my country, the team and the fans." said Gregory van der Wiel. The shirt also boasts a new Nike-specific streamlined, clean and modern Vneck collar in white with an orange triangle insert. The new away socks are white with a wide tonal stripe of chevrons on the calf at the back.
While the new kit features Nikes signature style and passion, it has also been designed to offer players the very latest in performance innovation, kit technology and environmental sustainability.
The new away kit will be available in stores and at nike.com starting March 21.