Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.
Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.
Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.
KNVB.nl
Voor nieuws en ondersteuning van het Nederlandse voetbal.
Oranje
Het officiële kanaal van de KNVB voor alle Oranjefans.
Voetbal.nl
Hét platform voor uitslagen, standen en programma voor amateurvoetballend Nederland.
TOTO KNVB Beker
Voor het laatste nieuws, uitslagen en programma van de TOTO KNVB Beker.
Azerion Vrouwen Eredivisie
Het officiële kanaal van de Azerion Vrouwen Eredivisie met het laatste nieuws, programma, standen en alle samenvattingen.
Rinus
De online assistent voor alle jeugdtrainers van Nederland.
KNVB Campus
Voor de teams van morgen.
KNVB Shop
De officiële webshop van de KNVB.
KNVB Ticketshop
Het officiële verkoopkanaal voor de KNVB. Koop hier je tickets voor Oranje en de TOTO KNVB Beker.
Dugout
De digitale leeromgeving van de KNVB
Eén Tweetje
De online community voor bestuurders in het amateurvoetbal.
KNVB Expertise
Kennis- en innovatiecentrum voor Betaald Voetbal.
De toeschouwers tijdens WEURO 2017 genoten van de sfeer. - Foto: KNVB Media
De toeschouwers van WEURO 2017 kijken tevreden terug op hun stadionbezoek afgelopen zomer. Uit het onderzoek dat de KNVB door PwC heeft laten uitvoeren, geeft de bezoeker het toernooi gemiddeld een 8,5. Bovendien zou 93 procent een bezoek aan één van de wedstrijden aanbevelen bij vrienden, familie en collega’s.
De bezoekers aan het EK voor vrouwen in Nederland beoordeelden vooral de sfeer in het stadion als positief. Ook het zicht vanaf de stoel, de ticketprijs en de veiligheid werden positief beoordeeld.
In totaal zijn er 240.045 bezoeken (53 procent man, 47 procent vrouw) geweest aan WEURO 2017. Daarvan waren er 217.654 reguliere bezoekers. De overige toeschouwers waren mediavertegenwoordigers, VIPs en overige bezoekers die een gratis ticket hebben ontvangen. De meeste bezoekers kwamen met hun familie naar WEURO 2017. 31 Procent van alle bezoekers bezocht een wedstrijd met hun kinderen.
De OranjeLeeuwinnen wonnen het toernooi in eigen land.
Van de bezoekers heeft 38 procent de Fanzone bezocht
64 Procent van de toeschouwers kwam uit Nederland. Bezoekers van de overige deelnemende landen zorgden voor 34 procent van het toeschouwersaantal. 2 Procent van de bezoeken werd gedaan door mensen uit niet-deelnemende landen.
Van de bezoekers heeft 38 procent de Fanzone bezocht. Hiervan vond 72 procent de activiteiten leuk en gaf 79 procent aan dat de activiteiten een positieve bijdrage leveren aan het toernooi. Buitenlandse bezoekers brachten vaker een bezoek aan de Fanzone, maar de Nederlanders vonden de activiteiten leuker.
Onder de Nederlandse bezoekers is 91 procent er trots op dat WEURO 2017 in eigen land is georganiseerd en denkt 93 procent dat het evenement bijdraagt aan een positief imago. Van de buitenlandse bezoekers heeft 91 procent gastvrijheid ervaren in Nederland en is 88 procent van mening dat het evenement bijdraagt aan een positief imago van ons land. Meer dan driekwart van alle bezoekers heeft fijn contact gehad met andere (voor hen onbekende) bezoekers.
Oostenrijkse supporters in Breda.
De totale economische impact van WEURO 2017 op Nederland bedraagt 22.626.546 euro. Ongeveer de helft van deze impact is terug te voeren op de bestedingen van de reguliere bezoekers: 11.996.663 euro. Het overige deel kan worden verklaard door de bestedingen van de organisatie (9.108.004 euro), deelnemende teams (1.048.053 euro), VIP's (275.678 euro) en mediavertegenwoordigers (198.147 euro).
PwC heeft op verzoek van de KNVB een economische en maatschappelijke impactanalyse van WEURO 2017 gemaakt. Hiervoor heeft het bedrijf online en face-to-face vragenlijsten afgenomen onder de bezoekers van het toernooi. In totaal zijn er 6.791 vragenlijsten ingevuld, waarvan 699 vragenlijsten face-to-face en 6.092 online. Daarnaast is er informatie opgevraagd bij de KNVB en de UEFA.