Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.
Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.
Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.
KNVB.nl
Voor nieuws en ondersteuning van het Nederlandse voetbal.
Oranje
Het officiële kanaal van de KNVB voor alle Oranjefans.
Voetbal.nl
Hét platform voor uitslagen, standen en programma voor amateurvoetballend Nederland.
TOTO KNVB Beker
Voor het laatste nieuws, uitslagen en programma van de TOTO KNVB Beker.
Azerion Vrouwen Eredivisie
Het officiële kanaal van de Azerion Vrouwen Eredivisie met het laatste nieuws, programma, standen en alle samenvattingen.
Rinus
De online assistent voor alle jeugdtrainers van Nederland.
KNVB Campus
Voor de teams van morgen.
KNVB Shop
De officiële webshop van de KNVB.
KNVB Ticketshop
Het officiële verkoopkanaal voor de KNVB. Koop hier je tickets voor Oranje en de TOTO KNVB Beker.
Dugout
De digitale leeromgeving van de KNVB
Eén Tweetje
De online community voor bestuurders in het amateurvoetbal.
KNVB Expertise
Kennis- en innovatiecentrum voor Betaald Voetbal.
Art Langeler sprak tijdens het symposium van Soccerex in Miami. - Foto: KNVB Media
Art Langeler was afgelopen week één van de sprekers tijdens het Soccerex Symposium in Miami. De directeur Voetbalontwikkeling van de KNVB sprak daar over het technische beleid in Nederland en stak veel op tijdens andere bijeenkomsten.
Hoewel vooral commercie en marketing belangrijke thema’s waren in Miami, was er veel aandacht voor Langeler. "Ik heb verteld over ons technische beleid en onze visie op de manier van spelen. De aanwezigen waren erg nieuwsgierig naar het succes van Nederland. De reacties op mijn verhaal waren ook uitermate positief. Wat opviel, is hoe verbaasd iedereen is dat zo’n klein land het zo goed doet. Vooral de manier waarop wij spelers opleiden, wekte hun interesse."
Art Langeler aan het woord in Miami.
Het was goed om hier te zijn. Ik heb veel geleerd van zaken om het voetbal heen en nuttige contacten opgedaan
Langeler was ook aanwezig bij andere netwerkbijeenkomsten tijdens het symposium. "Wat ik vooral heel interessant vond, was het marketingplan van de Verenigde Staten om de successen van het nationale vrouwenteam te vermarkten in de eigen competitie. Daar kunnen ook wij ons voordeel mee doen. De contacten die ik heb opgedaan, zal ik zeker delen met mijn collega’s in Zeist."
En dat geldt ook voor andere thema’s. "Het was goed om hier te zijn. Ik heb veel geleerd van zaken om het voetbal heen en nuttige contacten opgedaan. Dit zal helpen om ons voetbal nog beter en groter te maken."
Elke vereniging die graag meer vrijwilligers aan zich wil binden, kan gaan focussen op het werven en behouden van meiden en vrouwen voor vrijwilligersfuncties. Onbedoeld en ongewild laten veel clubs maar liefst de helft liggen van hun potentiële trainers, scheidsrechters en bestuurders.