Er is iets mis gegaan.

Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.

Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.

Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.

KNVB en The Badge Company verlengen en intensiveren de exploitatie van KNVBshop.nl

KNVB Media
KNVB Media
15 september 2023, 9:00

Roland Heerkens (links), founder, partner en CCO van The Badge Company en Dave Dekker, directeur Commercie van de KNVB zetten hun handtekening onder een nieuwe vierjarige verbintenis. - Foto: KNVB Media

De KNVB en The Badge Company hebben de bestaande overeenkomst verlengd voor een periode van vier jaar. Naast het voortzetten van de e-commerce-activiteiten via KNVBshop.nl, wordt Badge verantwoordelijk voor de verkoop van fan-merchandise bij thuiswedstrijden van het Nederlands elftal (mannen en vrouwen).

Badge heeft, als eigenaar van Voetbalshop.nl, een bewezen staat van dienst in het beheren van e-commerce-activiteiten en exploiteert de KNVBshop.nl al vele jaren met succes. Het uitgebreide netwerk van hun meer dan 22 fysieke Voetbalshop.nl-winkels in Nederland en België, in combinatie met hun digitale expertise, heeft Badge in de Benelux tot een autoriteit in de wereld van voetbal en fan-merchandise gemaakt.

Fanbeleving

Een nieuw aspect van de verlengde samenwerking is het geplande shop-in-shopsysteem tijdens grote toernooien, waaronder EURO2024. Een selectie uit de KNVBshop.nl komt ook beschikbaar in de fysieke winkels van Voetbalshop.nl. Dit biedt fans de mogelijkheid om zich volledig onder te dompelen in de wereld van Oranje-merchandise en -souvenirs, wat de fanbeleving naar nieuwe hoogten zal tillen en de toernooibeleving nog specialer zal maken.

Expertise en toewijding

Dave Dekker, directeur commercie van de KNVB: “We zijn verheugd om onze langdurige samenwerking met Badge voort te zetten, als onderdeel van de KNVB-strategie op het gebied van merchandise en licensing. Hun expertise en toewijding hebben KNVBshop.nl de afgelopen jaren tot een groot succes gemaakt. We kijken uit naar de verdere groei van onze gezamenlijke inspanningen, met name het vergroten van de fan-beleving en het aanbieden van een breed scala aan merchandise tijdens onze wedstrijddagen en op grote toernooien.”

'Gouden generatie'

Roland Heerkens, founder, partner en CCO van The Badge Company: “De verlenging en uitbreiding van de samenwerking tussen de KNVB en Badge onderstreept onze jarenlange goede relatie. Voor mij begon dat in 1966 toen ik als zeventienjarige in de vakantie als schoonmaker werkte in Zeist. Tijdens het dweilen keek ik m’n ogen uit naar de biljartende ‘gouden generatie’ internationals als Cruijff, Keizer, Swart en Israël. Het voelt goed om nu, vele jaren later, ons contract met de KNVB met nog eens vier jaar te verlengen. Inclusief EURO2024 en het WK in 2026 en hopelijk met een nieuwe ‘gouden generatie’. Kortom: mijn cirkel is rond!”


Laatste artikelen