Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.
Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.
Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.
KNVB.nl
Voor nieuws en ondersteuning van het Nederlandse voetbal.
Oranje
Het officiële kanaal van de KNVB voor alle Oranjefans.
Voetbal.nl
Hét platform voor uitslagen, standen en programma voor amateurvoetballend Nederland.
TOTO KNVB Beker
Voor het laatste nieuws, uitslagen en programma van de TOTO KNVB Beker.
Azerion Vrouwen Eredivisie
Het officiële kanaal van de Azerion Vrouwen Eredivisie met het laatste nieuws, programma, standen en alle samenvattingen.
Rinus
De online assistent voor alle jeugdtrainers van Nederland.
KNVB Campus
Voor de teams van morgen.
KNVB Shop
De officiële webshop van de KNVB.
KNVB Ticketshop
Het officiële verkoopkanaal voor de KNVB. Koop hier je tickets voor Oranje en de TOTO KNVB Beker.
Dugout
De digitale leeromgeving van de KNVB
Eén Tweetje
De online community voor bestuurders in het amateurvoetbal.
KNVB Expertise
Kennis- en innovatiecentrum voor Betaald Voetbal.
UEFA sprak met de bestuurders van de clubs uit de Azerion Vrouwen Eredivisie over de lange termijn ontwikkeling. - Foto: KNVB Media
Hoe verhoudt de groei van het Nederlands clubvoetbal zich ten opzichte van andere Europese landen? Tijdens een door de UEFA gehoste workshop in Zeist gingen bestuurders van de clubs uit de Azerion Vrouwen Eredivisie onlangs in op de lange termijn ontwikkeling van deze nog altijd jonge topcompetitie.
UEFA presenteerde tijdens de bijeenkomst de uitkomsten van een onderzoek dat zij deden naar de belangrijkste ontwikkelingen in de Vrouwen Eredivisie over de afgelopen jaren. Daar kwam als voornaamste conclusie uit naar voren dat de competitie over een groeiende fanbase beschikt.
Ongeveer 24 procent van alle Nederlanders volgt de Vrouwen Eredivisie. En niet onbelangrijk daarbij, het vrouwenvoetbal heeft wereldwijd en in Nederland in het bijzonder een positief en vooruitstrevend imago. De Vrouwen Eredivisie wordt door het publiek gezien als een inclusieve competitie en een wedstrijdbezoek wordt ervaren als een uitje voor het hele gezin. Bovendien vindt het publiek de gezichtsbepalende spelers, trainers en bestuurders inspirerend. De Vrouwen Eredivisie wordt daarbij gekenmerkt door de diversiteit aan mensen die de competitie naar buiten vertegenwoordigen.
— De Azerion Vrouwen Eredivisie heeft een positief en vooruitstrevend imago.
Ook werden bij de belangrijkste ontwikkelingen over de afgelopen jaren de toegenomen commerciële waarde van de competitie (dankzij de mediaovereenkomsten met ESPN en NOS en nieuwe hoofdsponsor Azerion) genoemd en nam UEFA er notitie van dat het vrouwenvoetbal een belangrijke positie inneemt in de strategische plannen van de KNVB.
De bijeenkomst werd bijgewoond door vertegenwoordigers van de clubs die actief zijn in de Vrouwen Eredivisie. De data die de UEFA tijdens de sessie naar voren bracht, kan hun helpen met de verdere ontwikkeling van de plannen op clubniveau als het gaat om de toekomst van het vrouwenvoetbal.
Inclusieve verenigingen zijn verenigingen met een open houding waar iedereen welkom is en zich welkom voelt. Via 'Meer vrouwen in voetbal’ helpt de KNVB door verschillende programma’s, producten en diensten de inclusieve norm verder te implementeren en daarmee meer vrouwen te verwelkomen in verschillende functies in het voetbal.