Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.
Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.
Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.
KNVB.nl
Voor nieuws en ondersteuning van het Nederlandse voetbal.
Oranje
Het officiële kanaal van de KNVB voor alle Oranjefans.
Voetbal.nl
Hét platform voor uitslagen, standen en programma voor amateurvoetballend Nederland.
TOTO KNVB Beker
Voor het laatste nieuws, uitslagen en programma van de TOTO KNVB Beker.
Azerion Vrouwen Eredivisie
Het officiële kanaal van de Azerion Vrouwen Eredivisie met het laatste nieuws, programma, standen en alle samenvattingen.
Rinus
De online assistent voor alle jeugdtrainers van Nederland.
KNVB Campus
Voor de teams van morgen.
KNVB Shop
De officiële webshop van de KNVB.
KNVB Ticketshop
Het officiële verkoopkanaal voor de KNVB. Koop hier je tickets voor Oranje en de TOTO KNVB Beker.
Dugout
De digitale leeromgeving van de KNVB
Eén Tweetje
De online community voor bestuurders in het amateurvoetbal.
KNVB Expertise
Kennis- en innovatiecentrum voor Betaald Voetbal.
Foto: KNVB
Vanaf zondag 8 mei zingen voetbalsupporters ‘Ik hou van jou’, wat eerder werd vertolkt door Maribelle en Gordon. Het gaat om een speciale video van OneLove, de campagne van het voetbal vóór verbinding en (dus) tegen alle vormen van discriminatie.
De video is te zien op verschillende social kanalen en bij ESPN, en start met een donker beeld van tientallen personen met zwarte hoodies. Een van hen richt zich op en begint te zingen: ‘Ik hou van jou’. De groep supporters blijkt een divers gezelschap te zijn en zij zingen stuk voor stuk mee. De zwarte hoodies gaan op een gegeven moment uit en iedereen blijkt kleuren te dragen, van Oranje tot clubkleuren en regenboogvlaggen. De video wordt afgesloten met de tekst: Ondanks alle verschillen, houden we allemaal van hetzelfde. Ons voetbal is van iedereen. OneLove.
OneLove ging in 2020 van start en benadrukt de verbindende kracht die het voetbal heeft voor miljoenen mensen uit alle lagen van de samenleving. Elke voetballiefhebber heeft tenslotte minimaal één ding gemeen: de liefde voor het voetbal. De campagne kreeg eerder bekendheid door onder meer de boarding en andere uitingen bij de wedstrijden van Oranje en door statements (door uiteenlopende partijen en personen ondertekend), die via advertenties en video’s werden gepubliceerd. In maart konden 11 spelers van het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen met persoonlijke quotes het grote publiek inspireren voor dit thema via abri’s, advertenties en social media posts. De speciale OneLove-aanvoerdersbanden zijn inmiddels gedragen door de aanvoerders van Oranje, alle teams in het betaald voetbal en veel teams in het amateurvoetbal. Een aanvoerder is op elk niveau een rolmodel.
De OneLove-campagne is een van de twintig onderdelen van Ons Voetbal Is Van Iedereen, het gezamenlijke plan van de KNVB, Eredivisie CV, Keuken Kampioen Divisie, Pure Energie Eredivisie Vrouwen en de Rijksoverheid om discriminatie in het voetbal te bestrijden. Deze twintig onderdelen zijn verdeeld over vier elkaar aanvullende pijlers: bewustwording, samenwerking, signaleren en sanctioneren.