Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.
Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.
Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.
KNVB.nl
Voor nieuws en ondersteuning van het Nederlandse voetbal.
Oranje
Het officiële kanaal van de KNVB voor alle Oranjefans.
Voetbal.nl
Hét platform voor uitslagen, standen en programma voor amateurvoetballend Nederland.
Eurojackpot KNVB Beker
Voor het laatste nieuws, uitslagen en programma van de Eurojackpot KNVB Beker.
Eurojackpot Vrouwen Eredivisie
Het officiële kanaal van de Eurojackpot Vrouwen Eredivisie met het laatste nieuws, programma, standen en alle samenvattingen.
Rinus
De online assistent voor alle jeugdtrainers van Nederland.
KNVB Campus
Voor de teams van morgen.
KNVB Shop
De officiële webshop van de KNVB.
KNVB Ticketshop
Het officiële verkoopkanaal voor de KNVB. Koop hier je tickets voor Oranje en de Eurojackpot KNVB Beker.
Dugout
De digitale leeromgeving van de KNVB
Eén Tweetje
De online community voor bestuurders in het amateurvoetbal.
KNVB Expertise
Kennis- en innovatiecentrum voor Betaald Voetbal.
V.l.n.r.: Joyce Bierman (VP Merkcommunicatie Albert Heijn), Dave Dekker (commercieel directeur KNVB), Henk Staghouwer (voorzitter Voedselbanken Nederland), Korneel van der Plas (VP Merchandising AGF Albert Heijn). - Foto: KNVB Media
Met de start van het nieuwe school- en sportseizoen introduceert Albert Heijn samen met de KNVB de Oranje Appeltjes. Vanaf 1 september zijn de speciale zakken twee weken lang verkrijgbaar bij Albert Heijn. Op de verpakking staan spelers van het Nederlands elftal en voor een aantrekkelijke prijs wordt fruit als gezond tussendoortje extra onder de aandacht gebracht.
Tegelijkertijd doneren Albert Heijn en de KNVB 50.000 kilo appels aan Voedselbanken Nederland, bestemd voor gezinnen voor wie fruit geen vanzelfsprekendheid is.
Voor gezinnen die minder te besteden hebben, is gezond eten vaak extra lastig. Met de Oranje Appeltjes-actie zetten Albert Heijn en de KNVB aan het begin van het nieuwe schooljaar en voetbalseizoen gezond en betaalbaar fruit in de schijnwerpers. De actie is onderdeel van het programma Eet beter Speel beter, waarmee beide partijen kinderen stimuleren gezonder te eten en meer te bewegen. Voor Voedselbanken Nederland betekent de actie een gezonde aanvulling op de producten die klanten ontvangen.
Kinderen in Nederland eten nog altijd te weinig fruit: gemiddeld een half stuk per dag, terwijl de richtlijn van het Voedingscentrum twee stuks is. De Oranje Appeltjes maken de keuze voor fruit makkelijker en betaalbaar, waardoor twee stuks per dag haalbaarder wordt, thuis, op school en langs de lijn.
Joyce Bierman, VP Merkcreatie bij Albert Heijn: "Bij Albert Heijn willen we beter eten bereikbaar maken voor iedereen. Met de Oranje Appeltjes maken we het extra aantrekkelijk voor gezinnen met kinderen om voordelig meer fruit te eten en helpen we ook klanten van Voedselbank Nederland aan verse appels. Zo maken we samen het verschil."
Dave Dekker, commercieel directeur bij de KNVB: "Voetbal en gezonde voeding gaan hand in hand met elkaar, dat laten we zien met de Oranje Appeltjes. Kinderen krijgen zo energie om te bewegen, te leren en plezier te maken."
Henk Staghouwer, voorzitter Voedselbanken Nederland: "Voor veel gezinnen is fruit geen vanzelfsprekendheid. Onze missie is om onze klanten een volwaardig en gezond pakket te geven. Een voedselpakket bestaat nu gemiddeld voor 55% uit producten van de Schijf van Vijf en we willen naar 60%. Dat we nu 50.000 kilo appels mogen ontvangen is daarom fantastisch. We zijn Albert Heijn en de KNVB ontzettend dankbaar voor deze donatie."
De introductie van de Oranje Appeltjes wordt ondersteund met een landelijke campagne in de Albert Heijn winkels, Bonusfolder en online. Ook de KNVB zet haar kanalen in, zoals LED-boarding tijdens de interlands in september en speciale content met Oranje-spelers. Tijdens de wedstrijd Nederland - Polen op 4 september in de Kuip overhandigden Albert Heijn en de KNVB een cheque aan Voedselbanken Nederland.
Naast de Oranje Appeltjes-actie start vanaf maandag 8 september ook weer de landelijke actie 'Op een lege maag kun je niet leren' in alle Albert Heijn winkels. Een goed ontbijt is belangrijk voor iedereen, zeker voor kinderen die naar school gaan. Toch gaan in Nederland nog steeds veel kinderen met een lege maag naar school. Tijdens de actie kunnen klanten speciaal geselecteerde producten voor een gezond ontbijt of een goede avondmaaltijd met korting kopen en doneren aan Voedselbanken Nederland. Verder kunnen klanten in deze actieweek ook statiegeld doneren aan Voedselbanken Nederland zodat iedereen met een kleine bijdrage verschil kan maken voor gezinnen die dat hard nodig hebben.