Er is iets mis gegaan.

Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.

Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.

Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.

Stadionbezoekers

Betaald voetbal speel je voor het publiek. Daarmee brengt het miljoenen mensen samen.

De clubs en de spelers zijn populair. Maar liefst 10 miljoen Nederlanders volgen hun verrichtingen gedurende het seizoen. Gemiddeld besteden zij week 11,6 uur aandacht aan het betaald voetbal, oftewel 28% van hun vrije tijd.

Het hoogtepunt van hun voetbalplezier is het bezoeken van een wedstrijd in het stadion. Maar liefst 1 op 3 Nederlanders heeft dat de afgelopen drie jaar gedaan. 11% nog niet, maar zij willen dit graag binnen 12 maanden alsnog doen.

Hoewel steeds meer vrouwen in de stadions komen, zijn de mannen nog steeds in de meerderheid, namelijk zo’n 70%. Verder is de groep bezoekers redelijk gelijkmatig verdeeld over leeftijdsklassen en opleidingsniveau. Seizoenkaarthouders vindt men in heel Nederland. In alle 342 Nederlandse gemeenten wonen bezitters van een seizoenkaart van hun favoriete club.

SLO

Elke club moet volgens de licentie-eisen van de KNVB een SLO in dienst hebben. SLO is een afkorting voor Supporters Liaison Officer. Hij of zij is de schakel tussen de supporters, club en andere belanghebbenden. De SLO weet als geen ander wat er bij de achterban leeft, zorgt over en weer voor afstemming en is medeverantwoordelijk voor het supportersbeleid van de club.

Waarom speelt de SLO zo'n belangrijke rol?

Laatste nieuws