Het lukt niet om de pagina die je zocht op KNVB.nl te laden.
Op dit moment is de website in onderhoudsmodus. Probeer het later nog eens.
Gebruik je een adblocker? Probeer deze uit te zetten en laad de pagina opnieuw.
KNVB.nl
Voor nieuws en ondersteuning van het Nederlandse voetbal.
Oranje
Het officiële kanaal van de KNVB voor alle Oranjefans.
Voetbal.nl
Hét platform voor uitslagen, standen en programma voor amateurvoetballend Nederland.
TOTO KNVB Beker
Voor het laatste nieuws, uitslagen en programma van de TOTO KNVB Beker.
Azerion Vrouwen Eredivisie
Het officiële kanaal van de Azerion Vrouwen Eredivisie met het laatste nieuws, programma, standen en alle samenvattingen.
Rinus
De online assistent voor alle jeugdtrainers van Nederland.
KNVB Campus
Voor de teams van morgen.
KNVB Shop
De officiële webshop van de KNVB.
KNVB Ticketshop
Het officiële verkoopkanaal voor de KNVB. Koop hier je tickets voor Oranje en de TOTO KNVB Beker.
Dugout
De digitale leeromgeving van de KNVB
Eén Tweetje
De online community voor bestuurders in het amateurvoetbal.
KNVB Expertise
Kennis- en innovatiecentrum voor Betaald Voetbal.
Samen met ING en de honderdduizenden vrijwilligers in het land helpt de KNVB het Nederlandse voetbal vooruit. Waaronder met kennis en ideeën. Bestuurders vinden hier financiële tips voor de vele uitdagingen die op hen afkomen.
Tip 1: start een businessclub
Een businessclub (maar je mag het ook Club van 100, Ondernemerssociëteit of een andere naam geven) is een verzameling van bedrijven die de vereniging ondersteunen. Zowel grote als kleine bedrijven zijn altijd geïnteresseerd om met nieuwe klanten in contact te komen.
Tip 2: Het licht moet ook branden
Bij veel verenigingen zie je dat jeugdelftallen worden gesponsord door bedrijven waar betrokken ouders werken. Het is mooi als elftallen er verzorgd bijlopen. Maar levert het de club ook iets op? En wat gebeurt er na afloop met de shirts?
Tip 4: Wat levert het op?
De concurrentie op het terrein van sponsoring is enorm, iedereen jaagt op het geld van grote en kleine bedrijven. Bedrijven willen wel sponsoren, maar worden steeds kritischer.
Tip 5: De massa doet mee
Steeds vaker wordt crowdfunding ingezet als middel om extra inkomsten te generen. Digitale media maken het makkelijk om mensen te bereiken. Ook mensen die wat verder af staan van de vereniging doen mee, zoals bijvoorbeeld grootouders.